tinggalkan Link di Kedai Kopi

AKU menyesal.....

aku menangis dan terus menangis
saat ku pijak kedalam bumi yang nyata dan diberi nama
ditemani laungan azan yang mulia dari seorang bapa
digenggam amanah dan janji demi ILLAHI
kini masa ku akan bermula kini

aku membesar sehari demi hari
mengolah dan meredah ilmu berduri
hanya untuk aku dapat teguh berdiri
kasih sayang dicurah untuk ku berbudi

namun ditengah perjalanan hidup aku
aku melanggar semua perkara yang dilarang jitu
hanya kerana ingin memuaskan mata bernafsu
jihad ku fikirkan sbenarnya semuanya palsu
kini ku ceritakan sume penyesalan dalam diriku

aku menyesal kerana aku tak menjadi lelaki sejati
aku menyesal kerana banyak menipu didalam hidup ini
aku menyesal kerana pernah menjadi seorang pencuri
aku menyesal kerana aku selalu menipu diri sendiri
aku menyesal kerana tak menjadi seperti yang diingini
aku menyesal kerana tak pandai mengenang budi
aku menyesal kerana banyak rakan yang aku tak hargai
aku menyesal kerana demi hati dan jiwa kawan aku terpaksa lupai
aku menyesal tapi tak berubah mengikut nafsu setiap hari
aku menyesal kerana tak mampu membawa insan2 kejalan bereerti
aku menyesal ilmu berguna tak kongsi dan diamali
aku menyesal tak menjaga perhubungan antara wanita dan seorang lelaki
aku menyesal orang yang memerlukan tak dapat ku tolongi
aku menyesal jasa ayah ibu aku masih aku tak balasi
aku menyesal dosa kian bertambah hari ke hari
aku menyesal kerana tidak mengajak orang ke seruan ILLAHI

dan paling ku sesal aku masih tak dapat jalankan amanah sebagai seorang ISLAM dan KHALIFAH dibumi
..................

penyesalan ini still aku x dapat ubah sumenyer... aku tulis sume ni sbb nk kongsi kat kwan2 blogger.... sume penyesalan ini jadi iktibar tuk korg sblom terlambat.....

2 comments:

Ariffin Abdullah said...

aq menyesal gak. Sedih ne laq aq baca

Nor Hafiz ApexD BlackBurn said...

ni jer aku leh kater zzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...