tinggalkan Link di Kedai Kopi

Bile Org Melayu start ber-peribahasa


aku nk cter skit pasal peribahasa melayu.....aku bukan nk kater pasal kaum bangsa ataupon aper2 yang boleh dijadikan usul diskriminasi...(satu lagi ayat superb dari aku) cume adakalanya..... ada jer org2 kter yg gne skesuki jer peribahasa yang in de end wujud la bahasa baru kacuk.... dah2 pendek jer intro korg bacer la ayat2 nie.... aku boleh bntai glak bile baca....

BERIKUT ADALAH LIST2 MENGANCAM DARI APEXD
(skit jer tau....ada respon baru aku masuk baru)

- Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.

- Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.

- Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......

- Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.

- Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat kena saman.

- Biar lambat asalkan perlahan.

- Kalau tiada rotan, pelempang ajelah....

- Habis madu, sepah jangan dibuang merata-rata.

- Carik-carik bulu ayam lama-lama jadi bulu tangkis badminton abis cter

- Air dicincang takkan putus tapi kalau daging dicincang tandanya ada kenduri

- Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang gunakan tangan....

- Pinggan tak retak nasi tak dingin, kalau orang tak hendak tandanya kita tak lawa.

- Takkan lari gunung dikejar, tapi kalau tak kejar pun gunung tu takkan lari jugak.

- Patah tumbuh, hilang report polis.

- Berapa berat mata memandang, berat lagi ahli sukan yang masuk acara angkat berat.

- Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya tak masuk Sukan Olimpik jugak.

- Kalau ada jarum yang patah jangan disimpan di dalam peti, buang aje beli jarum yang baru

- Kalau ada sumur diladang, boleh hamba menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, bolehlah kita kahwin lari.......(nak tak?)

- Kajang Pak Malau Kajang berlipat, Kajang hamba makan satay Kajang lagi best......

-Kalau kail panjang sejengkal, belilah kail yang panjang sikit.

- Kalau takut dilambung ombak janganlah berumah ditepi pantai, buat rumah jauh-jauh sikit dari pantai la ..

- Pecah kaca pecah gelas, kalau dah pecah tu tak reti-reti nak ganti ke...

aku x tau la mulut sper pndai sgt bnda2 nie.... tp aku ckp jujur....aku list kan jer bnda nie... n aku ngaku bukan aku yang fikir ayat mengancam nie.... dah2 tu jer.... aku nk smbung glak....

2 comments:

syue said...

very funny! very very very! hahahahaha

ApexD said...

tq 4 suport

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...