tinggalkan Link di Kedai Kopi

Blog Update



lega-lega..... stelah satu malam berperang ngan bijik mata n lapar dahaga ....... termasuk kepanasan tahap dewa sbb blik rumah aku ni cam sauna gara2 ada kipas sebijik .........defreeblog.blogspot.com akhirnya terupdate (boleh lak cmtu)......... pnat2...... tp lega gak den apexd, sbb setelah skian lama dpt gak la luang mase skit mengubah corak2 n color2 blog nie..... kwn2 blogger aku bnyk dah tukar dowg nyer design ..... aku lak baru jer tukar....... rase cam ketinggalan la gak..... tp apa kan daya..... aku cadang nk pkai aku nyer design lame tu wat bper tahun lagi...... tp makin aku nk simpan..... makin bnyk lak org tanya bile nk tukar..... so dah tukar.... jgn bnyk complen..... hahahaha ..... k la.... klau korg tgok .... bnyk bnda dah tukar..... tambah tolak darab bahagi ...... sume aku wat kat blog aku nie....... in case klau korg x nmpak.... meh aku g nmpak apa yang korg x nmpak ....... kiter start dari ats smpai bawah..... hahahaha


BNDA AKU EDIT KAT defreeblog.blogspot.com

1. aku tukar header aku nyer design...... idea dah makan 2 jam..... full design gnap la 3 jam..... huh..... last2 gmbar simple jer....x per la.... biar simple asal kualiti.....


2. aku berjaya edit position glitter aku ke position center up.... pecah ak kpala aku cari coding dier...... sgl gak la html dier....... n x lpe gak.... aku tambah navigation bar kat aku nyer blog....... aku sediakan link tuk social network aku..... konfem function ..... no worry


3.aku dah buang bnyk element page aku..... abis aku nyer sidebar gadget hilang...........mmber komplen lambat la apa la.... dah.... skng x der lagi....skeeee????? klau komplen lagi x tau la......


4. aku reduce saiz wrapper aku dari 1200 px kpd 1000 px.......so korg pasni.... saper2 gne laptop .... x der lagi la problem overpack tgok aku nyer blog....zzzz (sori x der gmbar....... korg wat2 tau jer la.... mla la nk capture screen)

5.aku memulas tgn dan otak aku memodify HTML blog aku.... pning otak aku cari coding.... modify tu yang ambik masa...... berapa puluh kali aku try an error


6. bergelut dengan pelbagai problem ngan BLOGGER gara2 aku terOver skill memodify HTML ngan template yang ada...... padahal..... skil aku x der la power mana pon......zzzz


well tu jer wat mase nie.... aku plan nak tambah bnda lagi cm footer pic.... page effect...... tp bile fikir balik..... mlas la plak..... leceh..... .x per la...... biar dlu .... ni pon dah ckup....hahaha


4 comments:

EkaWeird said...

ika suke gmbr header yg 1st tu.. cm muke wanted tul laa... hahah!!! memang pening nk bce html ni.. mengambil mse agak lme la.. cm ika nye ni tah bpe lame tah.. adoyaiii....

Nor Hafiz ApexD BlackBurn said...

hahaha..... ksian ika..... x per..... wat jer

Safiah Ibrahim said...

aha. (tumpang gelak)

Nor Hafiz ApexD BlackBurn said...

tanks 4 comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...