tinggalkan Link di Kedai Kopi

Main2 kamera...

yahoo.... dapat main kamera favourite aku.... wacha~~~...... best giler.... (anda jgn risau.... sdih masih ada ...... lagi2 ...terpksa nekad clash 4 the future goodness n cinta belum di approve......dan den rela menuggu T^T ....... tp life must go on la katakan) n kali ni..... aku akan post aper aku wat ngan kamera kegilaan aku ni.... klau korg ada terfikir "apa brand kamera nie"........ sori la bro & sis..... aku still noob kamera........ baru cecah 10 bulan n dapat chance pon 2 bulan skali pakai..... yerla .... kamera fakulti kat universiti aku ni kan.... so fhm2 la...... aku cume dpat gune bile ada program n aku dinobatkan sbgai "kameraman".....hahaha.... tp rase bohong la plak..... bnyk gak aku pegang kamera nie..... (alamak terjujur lak)......so ckup la dengan apa yang ada yakno kamera nie.... sehati sejiwa..... chee~~~ dah2.... kali ini ...den... APEXD akan membawakan pada anda...... FOUCS N BLUR USING DSLR CANON EOS450D........... gmbar2 ni aku ambik time aku free dgn kamera nie.... so x der la bnyk tp aku still nk kongsi cause sharing is caring (konon jer nie.... hahaha)


err.... perspektif ke nie???.... aku pon dah luper perspektif tu aper... bnda nie pon kire perspektif ker???...... tah la... biar la.... anda menilai.... k k..... untuk wat effect yang blur2 n focus on single or multipoint..... ini lah care nyer.......

apparatus

-sbrg DSLR... tp yg aku gne ni korg tau2 la
-flash (just klau korg nk tambah extra lightning effect dari biase)
-tripod (klau nk.... x der pon xper)

settings

- gune 'M' or manual pada DSLR anda....
-1/160 shutterspeed.... makin lambat.... makin bnyk la cahaya masuk..... .n makin tinggi la percentage gambar x jd sbb x braper stable sbb konfem korg vibrate...hehehe......
-iso 200 (ikut blik korg gak......iso tinggi sensitivity pon tinggi maka naikla noise)
-5.6 aperature (ikut blik gak.... makin besar... bnyk la cahaya kat image sensor)
-lens kpd 'MF' atau manual fokus..... 'AF' or auto focus pon leh jer klau korg kurg mahir
-stabelizer kpd 'OFF'....... still kalau x biase on jer........ x pon tripod.....stable gak
-flash on.... nie pon ikut blik gak

instruction

-xder command yang specific aku leh bagi ...... sbb bnda biase jer nie.... so korg cari la bnda korg nk tangkap gmbar...... pusing lense atau fokus kat objek tu.... tkan la tu snap..... n walla.... siap
-klau nk lawa lagi... masuk la kat software colour tone cam ADOBE LIGHTROOM.... hahaha

k ... ini jer post tuk kali ni.... enjoy la bnda yang aku wat nie...hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...